Tuesday, March 10, 2009

Johor yang kusayangi...

~sayangkan bumi Johor~

entah kali ke berapa aku menyebutnya. di hadapan rakan-rakan, sudah tentu hinggakan mungkin ada yang panas telinga mendengarnya. aku terkesan dengan program yang aku attend petang tadi. rasa seronok walaupun kehadiran aku tidak menyumbang apa-apa. kalau ingin dibandingkan Johor dengan negeri-negeri lain, apa lebihnya. aku hanya mampu menggaru kepala mungkin. ada ke tempat peranginan yang sesuai dijadikan destinasi pelancongan seisi keluarga? mungkin tiada lebih2 lagi di daerah kelahiranku. pantai yang tak berapa nak bersih tu jugak tempat kami pergi. bukan best pun...




aku punya azam sebenarnya.. untuk melihat bumi Johor ini berubah dari apa yang sedia ada sekarang. aku harap ada yang dapat membantu. mungkin dalam dua tahun lagi aku mulakan misi aku ni. lama lagi tu tapi sebenarnya pejam celik pejam celik rasa sekejap je.. aku tak tahula apa yang akan berlaku pada aku lepas graduate nnt. kat universiti berkobar2 semangat, tapi bila pulang ke kampung halaman masing2 apa yang aku buat. silap2 down sendiri. sekarang ni pun aku selalu buat perkara yang tak dek pekdah. xde motivasi langsung.

aku baru sedar aku ni spesies apa. aku tak pandai nak zahirkan isi hati aku. sebenarnya bukan ni yang aku nak tulis dalam blog. bila baca balik apa yang aku dah taip aku rasa tak sama dengan apa yang ada dalam hati aku. sebab tu la orang tak paham aku. masalah besar ni. mungkin kurang idea. aku bukan macam kat sekolah dulu. bila buat karangan je, ade je benda yang melintas kat kepala otak aku. banyak dosa kot. susah ALLAH nk bagi ilham..

rase takde mood pulak nak teruskan post ni. jumpa lagi lain kali..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin