Monday, January 5, 2009

Misi Perjuangan..Berjuangla!!!

Salam perjuangan..

Aku buntu..aku ada cita-cita. Cita-cita yang menggunung tapi aku tak mampu. Hati kecilku mahukannya tapi aku rasa tak mampu jugak. Aku memang seorang insan yang suka memberi peluang kepada diriku sendiri. Entahlah…

Aku kena yakin aku ada perancangan yang sitematik. Sesungguhnya.. benar.. merancang kerja.. lagu motivasi aku. Lalala… semoga aku termotivasi lepas ni.

MERANCANG KERJA

Rancang dengan apa yang ada di tangan

Bukan yang kita angan2kan

Kita membina cita dan harapan

Bukan mimpi dan igauan

Perancangan perlu diperhati

Agar tertib rapi dan teliti

Matlamat dan caranya selari

Masa pun harus diambil kira

Puncak mana yang mahu didaki

Lurah mana yang mahu dituruni

Semuanya telah pun terbukti

Pasti rancangan akan berjaya

Tenaga dan kemampuan diperhitungkan

Berjuanglah dalam satu barisan

Umpama batu teratur menjulang ke awan

Itulah tunggak dalam merancang

Jangan malas2 lagi ye syamila lepas ni. Merancangla secara sistematik semua kerjamu lepas ni

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin