Tuesday, November 9, 2010

Happy Birthday Sayang !!

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah,
Yang Maha Pengasih, Lagi Maha Penyayang



Ok. betul, hari ni birthday dia. Cool kan? Nama dia sape?

Muhammad Burhanuddin Helmi

Tapi saya biasa panggil dia Helmi jek. Ada jugak panggilan manja, tapi tak mau la bagitau kat sini. Malu..

Helmi ni sweet. sweet sangat walaupun kadang2 menyakitkan hati. degil tak dengar kata. Kalau saya cakap ape2, bukan dia nak dengar pun. Tapi tu dulu la.. Sekarang better kot.

Saya suka menyakat dia. And kadang2, dia suka amek seat sebelah saya. tapi selalunya saya yang terhegeh2 duduk sebelah dia. Haritu saya tegur dia, pasal gigi dia kuning. Saya cakap la,

"Eii, tak gosok gigi ke? kuningnye.. Uweekkkk.. Busuk pulak tu,"

Then ade ke dia hembus2 nafas dia dekat saya. bukan nafas melalui hidung, ni nafas mulut. Then ade ke patut diaa cakap,

"Eii, gigi dia pun kuning jugak,"

Saya terus jeling dia. Sebokk jek.

Semalam saya dengar dia azan, azan maghrib. Hebat suara dia. sedap. tapi cam ade salah2 sebut sumwhere. Tapi, xpela.. cool la tu kan? kira susah la nak cari ciri2 lelaki idaman cmni sekarang ni..

Helmi, ni lagu birthday untuk awak. Versi upin ipin tau..



Kenapa upin ipin? cool la tu. helmi pun suka tengok upin ipin ape..heeee..xmatang betul..

Nak tengok ke gamba Helmi? Emm.. jap saya fikir, saya ade ke gambar dia ek?Ok, saya tunjuk gambar Helmi k. Dia comel jek orangnye. Taraaa..
















Selamat Hari Ulangtahun Kelahiran ke-7. Adik, kita takde hadiah tau sebab kita malas nak beli. hahaha.. Semoga menjadi anak yang soleh. Buat baik pada umi, ayah, mak, abah..ok?

Dia ni sepupu saya. Saya tahu dia tak baca punya. Kalau dia baca pun mesti merangkak2, then tanya saya itu ini. Sorrylah, saya bosan ni. Sebab tu post benda ni. Bagi, abang2 n kakak2 yang dh lepas birthday tp saya tak wish cmni, sorry k? malas laa.. nanti kembang semangkuk plak.. ataupun menangis2 terharu.. hahahaha

Nabi Muhammad SAW bersabda yang bermaksud: "Sebaik-baik manusia menurut pandangan Allah (Islam) ialah orang yang panjang umurnya dan baik pula perbuatannya, sedang seburuk-buruk manusia ialah orang yang panjang umurnya tetapi buruk pula perbuatannya" (Ahmad dan al-Hakim)

P/s: sayang helmi!!



1 comment:

sheila said...

So sweet.. nnt besday adik sheila wat cmni gak ye hehehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin